Geokrata komórkowa na skarpy
Geokrata drogowa, parkingowaGeokrata komórkowa - małe komory, duże komory.
Geokratę tworzy skcja komórkowa wykonana z zespołu taśm z polietylenu o dużej gęstości - HDPE, dwu stronnie moletowanych lub gładkich, połączonych seriami głębokich, ultradźwiękowych zgrzein punktowych, rozmieszczonych pasmowo, prostopadle do wzdłużnych osi taśm.
Wysokość geomaty - różnej szerokości taśm, wynosi 50 mm, 75 mm, 100 mm, 150 mm, 200 mm, 250 mm lub 300. Tym samymym różna jest cena geokraty.
Podstawowym elementem systemu komórkowego są geomaty komórkowe, które zbudowane są z kilkudziesięciu odpowiednio połączonych taśm z polietylenu wysokiej gęstości przypominających swoim wyglądem plaster miodu. Dzięki powstawaniu tzw. mostu przenoszącego obciążenia na miękkich gruntach w komórkach systemu wypełnionych kruszywem, dochodzi do zwiększenia nośności i odporności na deformacje.
Koła pojazdu przekazują wzrost naprężeń, wywołując wzrost parcia na szorstkie ściany komórek. Na gruntach słabo spoistych, geokratę należy układać na geowłókninie lub geotkaninie.Zastosowanie geokraty:Do budowy parkingów. Geokrata pod tory - mała komora.
- do wzmacniania i stabilizacji dróg, - do podjazdu.- do umocnienia skarp l - na skarpy rowów.- do zabezpieczenia brzegów stawów.- na przyczółki mostów.Elastyczne taśmy tego systemu przejmują część tych sił, napierając na sąsiednie komory, powodują w tych powstanie sił odporu |parcie bierne|. Współpracując ze sobą, komórki w swej przestrzeni powodują stałe dogęszczenie materiału - tłucznia, pospółki, żużla, piasku itp. Powoduje to współpracę dużych powierzchni podłoża, redukując wielkość naprężeń pionowych. Ma to bardzo duże znaczenie dla podłoża bo pozwala na wykorzystanie tego do budowli konstrukcji i obiektów inżynierskich. (geokrata pod tory) - pod torowisko kolejowe. Tutaj dostarczona na wymiar - bez odpadów.Po przez wzajemne blokowanie się komórek zapobiega przesuwaniu się segmentów geokraty i ogranicza jej nierównomierne osiadanie. Dzięki tym właściwościom geomaty stosuje się w celu osiągnięcia:
- geokrata pod drogę - redukcja grubości konstrukcji drogowych
- zmniejszenie osiadania powodowanego naturalnym zagęszczeniem i bocznych przesunięć wypełnienia podbudowy wypełniającego wielokomórkową geomatę
- w wyniku rozkładania skoncentrowanych obciążeń na sąsiadujące komórki geokraty - zmniejszenie naprężeń przekazywanych na podłoże gruntowe od obciążenia użytkowego oddziaływującego na powierzchnię
- zastosowanie geomaty i geowłókniny na gruntach o niskiej nośności zdecydowanie poprawia nośność drogi.
Geokrata komórkowa - Geomata komórkowa standardowo produkowana jest w kilu odmianach: z taśm o długości 3.50m - po rozłożeniu sekcja ma wymiary 2.60 m x 6.30m |małe komórki|, lub 2.60 m x 12.40 m |duże komórki| -
z taśm długości 3.16m sekcja ma wymiary 2.60 m x 8,67m |średnie komory| lub inny przykład: - Geokrata 20cm 6,632 x 3,5m (sekcja 23,21m2) mała komórka
Geokraty - przeznaczenie i zastosowanie - Geomaty.
Szpiki stalowe do geokraty Geokrata Ekonomicnet
Zobacz jeszcze: Ochrona antyerozyjna skarp:Geomata Przestrzenna Na parkingach bardzo dobrze sprawdza sięKratka parkingowa - trawnikowaCoś cięższego? Płyty JUMBO A może Ekomata lub Mata słomiano - kokosowa albo Geomata przestrzenna
|